Wednesday, November 18, 2015

Collagen Terbaik

Collagen...

Bila sebut collagen je mesti lah terbayang kulit cantik, makin muda... Tapi kan tau tak sebenarnya collagen sangat banyak kegunaan dia?

 - kolagen membina tulang rawan kita. rawan tu yg mana? ia tulang lembut yg menyambung sendi kita tu. Kalo makan ayam...Perasan tak kat sendi2 ayam tu ada mcm lapisan lembut... itulah rawan. bila rawan tak cukup kolagen, ia boleh tercedera, menipis... Hasilnya sendi kita makin lama makin haus...

 - kolagen membantu meningkatkan metabolisma. Makin berusia metabolisma makin menurun. Haaa yg 30 ke atas ni dh tahap wajib amik colagen tau. slow metabolism salah satu akibatnya...Badan senang naik.

 - bila tak cukup kolagen, usus kita senang 'bocor' yakni usus kita akan menyerap benda yg tak sepatutnya --> toksin! usus sepatutnya menyerap nutrient dan buang toksin tp kalau bocor.. Semua pun dia kasi lalu. Haaaa. Sape kata colagen tak penting! Banyak lg manfaat kolagen & kolagen ni bkn senang2 nk dapat tau! Nak yg pure, halal, bebas toksin... Nun jauh di dasar lautan sana tempat asalnya. Nak kolagen ni senang je ornag kata... Makan kaki ayam.. Tapi kalau ayam cucuk? Dapat kolagen pakej dgn hormon sekali. Alang2 nak terbaik, biarlah semua pun terbaik ye tak?

 Dah try Collagen Powder Shaklee?

hubungi saya - 016 350 5456 (Lina)
Shaklee Distributor

email simply4mama@gmail.com





No comments:

Post a Comment