Tuesday, December 3, 2013

Beza Shaklee dengan Herbalife

Ramai yang menghubungi saya untuk mencuba set kurus badan Shaklee, dan soalan yang biasa ditanya ialah “Apa beza Shaklee dengan Herbalife?”

Secara umumnya produk Herbalife dan Shaklee memiliki fungsi yang lebih kurang sama – untuk membekalkan nutrisi semasa anda berdiet. Produk-produk ni BUKAN UBAT KURUS, yang mana kalau makan ni je tak payah buat apa-apa, pasti kurus! Tidak sama sekali.
Ramai juga yang berpendapat, kalau ambil produk Shaklee pun kena bersenam, kena jaga kesihatan, kena jaga makan.. baik tak payah ambil.

….. Memang betul! Betul sangat kalau anda boleh melakukan benda di atas dan bekalkan nutrisi terbaik pada tubuh supaya sel otot kita tak rosak, tak perlu ambil pun apa2 produk Shaklee.

Namun, kebanyakan orang bila nak kurus, program ‘diet’ yang diikuti adalah program yang salah dan merosakkan diri. Maka terhasillah kesan yo-yo, yang mana akan jadi macam ni:-
“Bila diet cepat kurus tapi bila makan macam biasa, badan terus naik”

Tahukah anda keadaan itu adalah disebabkan oleh otot yang rosak akibat kekurangan protein semasa berdiet.

Diet dengan kurangkan makan sebenarnya bukan satu hal yang baik jika tiada meal plan yang betul.

Kurangkan –> kalori. Tapi protein kena makan dengan had yang mencukupi. Kalau protein kurang, otot mudah rosak. Bila otot rosak, pembakaran lemak tak jadi berkesan. berat badan turun kerana berat otot yang makin slim, tapi lemak masih banyak. Sebab tu lah bila makan banyak sikit, badan naik balik.

Jadi kena faham konsep makanan kesihatan untuk diet ni. Shaklee bukan ubat kurus. Tapi membantu tubuh kita untuk buang lemak, detox dan bina otot yang sihat.

Bila otot sihat, kita bersenam pun otot tak mudah tercedera.





Siti Marlina Badaruddin
ID 859745
016 350 5456






No comments:

Post a Comment