Friday, November 23, 2012

My Favourite Vitamin...

Ada teman bertanya, memandangkan banyak vitamin yang saya consume sehari, pasti ada vitamin favourite saya dan apakah ia?

Jawapannya ialah vitamin E. Kerana selama saya makan vitamin E saya lihat kulit saya semakin halus dan tiada berjerawat. Kesan bintik-bintik hitam atau jeragat semakin menghilang. Luka dalam akibat dari beberapa pembedahan yang saya lalui juga mudah baik.

Ianya juga membuatkan tubuh saya hangat yang bermaksud tidak mudah sejuk atau sengal walaupun tidur dalam aircond. Seandainya sekali sekala terasa sengal sengal gusi atau urat gusi bengkak, vitamin e adalah jawapan terbaik saya. Ianya juga bagus untuk jantung. Saya penggemar makanan laut yang mana berkolesterol tinggi maka vitamin e menjadi kemestian untuk diambil demi memastikan saya tidak diserang sakit jantung akibat kolesterol tinggi. 

Saya juga pastikan suami saya juga makan vitamin e selain vitamin lain kerana saya tidak mahu beliau menerima nasib yang sama seperti beberapa teman seusia dengan beliau yang menghidap penyakit jantung. Nauzubillah!

Antara lain kelebihan vitamin e yang saya tahu adalah:


*MUKA - Dengan membaiki pembekalan oksigen dan asid Nukleik, Vitamin E menyembuhkan parut, tompok dan kesan pada kulit. Kulit muka boleh menjadi lebih baik dengan cepat dengan pengambilan Vitamin E setiap hari.

*ANTI-PENUAAN - Kesan antioksidan dan Vitamin E menghalang proses penuaan sel dan memperbaiki pembekalan oksigen, memberi anda lebih ketahanan.

*JANTUNG - Mengembangkan pembuluh darah dan mencegah pengerasan arteri, keadaan begini biasanya dikaitkan dengan umur tua dan kerosakan jantung. Menghalang pembentukan darah beku.

*Vitamin E adalah diperlukan dalam pembentukan nukleus, dinding sel, RNA dan DNA pada setiap sel di dalam tubuh. Ia bertindak dengan Vitamin C untuk kesihatan sel-sel tubuh.

*KELELAKIAN DAN KESUBURAN - Vitamin E meningkatkan kelakian dan kesuburan.

Vitamin E Shaklee mempunyai 400iu untuk sebiji capsule. Ianya membekalkan 120 capsule dalam sebotol yang mana dapat bertahan selama dua bulan untuk saya dan suami consume sebiji sehari.


Kesihatan adalah sesuatu yang sangat mahal kepada saya yang sudah melalui banyak pembedahan


Vitamin E = Vitamin Cinta

Jom baca feedback from customer ni..

Makin hari makin jatuh cinta pulak dengan Vitamin E.. sebab makin hari hubungan suami isteri makin erat2 dan bahagia sentiasa.. hehehe.. 

Aku dah masuk 3 bulan makan Vitamin E ni.. Encik Fazli baru sebulan cuba makan Vitamin E Shaklee ni sebab katanya seronok tengok "mood" aku makin hari makin ceria dan bersemangat.. hehehehe... *malu!!! kalau nak cerita details segan jugak ni.. kalau nak tau lebih lanjut, silakan PM yer.. hihihi..

Encik Fazli nampaknya teruja nak makan Vitamin E ni lepas dah nampak kesan positif kat diri dia.. Alhamdulillah.. siapa x suka kalau suami ceria selalu kan?? penat balik kerja pun tetap boleh bergelak ketawa.. bila emosi stabil, kehidupan suami isteri pun makin hari makin membahagiakan.. syukur Alhamdulillah.. 


Nak tau kenapa ada yang menggelarkan Vitamin E sebagai Vitamin Cinta?? Jom kita tengok khasiatnya sehingga dikatakan ianya Vitamin Cinta..

Kebanyakan lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dan menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengambilnya.Manakala wanita pula yang mengambil sekurang-kurang nya selama tiga bulan, akan membantu meningkatkan “sexual desires dan menikmati hubungan CINTA dengan lebih baik.

 
Antioksidan yang seimbang dalam VITAMIN E bertindak menghalang penghasilan radikal bebas akibat tekananNitrik oksida membantu pelancaran darah di alat sulit lelaki dan membantu ereksi yang lebih baik. Maka VITAMIN E memang terbukti membantu lelaki terutama yang mengalami tekanan akibat kerja atau masalah kesihatan.

 
Pengambilan VITAMIN E berdosage tinggi iaitu 600-800 IU setiap hari membantu badan wanita menghasilkan estrol dan progesterone untuk mengimbangi lebihan estrogen dalam badan. Kondisi di mana “estrogen berlebihan” akan menyebabkan symptom PMS, seperti risau, kembung perut, sakit kepala, sengugut dan “mood swings”, yang sememangnya akan menganggu keadaan diri seorang wanita.
 
sayangkan hubungan suami isteri anda? mungkin anda boleh mencuba untuk memastikan hubungan suami isteri lebih membahagiakan dengan pengambilan Vitamin E Shaklee...
 
 
Jom dapatkan Vitamin E dari saya


Siti Marlina binti Badaruddin [ID 859745]
email:
simply4mama@gmail.com
whatsapp me: 016 350 5456

No comments:

Post a Comment