Monday, January 9, 2012

Pembunuh Senyap Yang Sebenar

Bila menyebut tentang pembunuh senyap, pasti terbayang tentang kanser, serangan jantung dan sebagainya.

Namun sebenarnya apakah punca perkara tersebut boleh berlaku?

Sebenarnya dalam tubuh kita berlaku tindakbalas kimia yang setiap masa untuk menghasilkan tenaga yang membebaskan molekul oksigen yang tidak stabil. Molekul ini dipanggil free radical atau radikal bebas. Tubuh kita secara semulajadi mempunyai kebolehan untuk menghapuskan radikal bebas ini, dengan 3 jenis antioksidan: superoxide dismutase, catalase dan glutathione perioxidase. Namun dalam beberapa keadaan, ketiga2 antioksidan semulajadi tubuh ini tidak mampu menewaskan radikal bebas, kerana pembentukan radikal bebas berlaku lebih pantas, akibat dari:



- Senaman yang berlebihan
- Stress
- Pencemaran
- Pengambilan ubat-ubatan
- Radiasi
- Sinaran matahari
- Rokok
- Pemakanan yang tak seimbang

Umpamanya di dalam satu bilik, disediakan kerusi untuk setiap orang yanh datang. Tapi, bila kerusi tak cukup, ada yang terpaksa berdiri, malah ada yang kena duduk di luar. Bila keadaan macam tu, yang berdiri lama-lama tak larat dah, yang kat luar pun berpeluh kepanasan.
Jadi apa kita kena buat? Sediakan lebih kerusi, termasuk untuk yang di luar bersama kipas yang mencukupi.

Jadi, untuk tubuh kita ni, bagi memerangi radikal bebas, kita kena sediakan antioksidan secukupnya.
Apakah kesan serangan senyap radikal bebas:

- kesan penuaan
- sistem imuniti menurun
- kerosakan sistem kardiovaskular
- kerosakan organ dan kolagen
- merosakkan membran sel dan DNA
- mengancam keteguhan salur darah

Penemuan terbaru terhadap penyakit jantung atau serangan jantung, tidak lagi disebabkan oleh kolesterol. Ada bahkan ramai orang yang sihat, tidak gemuk dan tidak memiliki paras kolesterol yang tinggi diserang sakit jantung dan strok.

Punca dan penyebab kejadian ini adalah radikal bebas yang merosakkan sel-sel arteri, menjadikannya rapuh dan mudah pecah.

Ada ubatkah? Sayangnya tiada ubat tapi kita boleh memeranginya dengan ACE dan V.

Apakah ACE dan V?


Inilah powerful antioksidan Shaklee ====> Carotomax, Vita-C, Vita-E.
Vitamin A, Vitamin C & Vitamin E yang memang ACE sebagai Antioksidan.

Kalau tak suka telan pil banyak2, boleh ambil Vivix yang bukan saja antioksidan terbaik tapi juga memperbaiki DNA yang rosak.

Apa nak fikir lagi? Terutama buat para suami (& jejaka) yang tak menjaga kesihatan, merokok, stress dan sebagainya.. Sebagai isteri hadiahkanlah mereka dengan ACE atau Vivix.

Buatlah pilihan yang tepat sebelum terlambat.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=608b78a38cd26383321b54a3b02f68db

Siti Marlina binti Badaruddin
Shaklee ID No. 859745
016 350 5456








No comments:

Post a Comment