Friday, December 23, 2011

Cantik bantu keyakinan diri

Zaman saya belajar dulu, kulit muka saya mempunyai pori-pori yang besar ditambah dengan jerawat halus yang penuh dan adakala dihujani dengan jerawat batu. Masih ingat lagi sehingga pernah ditegur oleh budak lelaki...mana yang mulutnya celupar....senyum ajalah mendengar usikan mereka yang adakala buat kita rasa down.

Memang kehadiran jerawat dan skin tag boleh buatkan kita rasa rendah diri dan hilang keyakinan...saya tak nafikan.

Namun ini cerita 12 tahun dulu la...sebelum saya kenal Shaklee....selepas saya kenal Shaklee, kulit wajah saya mula  beransur berkurang dari jerawat batu tetapi masih ada jerawat halus. Masa graduation day kulit saya masih penuh dengan bintik bintik merah atau jerawat halus.

Masa tu saya tak tahu bila makan vitamin perlu minum banyak air agar ia dapat diserap dengan baik. Namun setelah banyak membaca dan melalui proses pembelajaran dan pengalaman sendiri baru sekarang nampak kesan yang betul-betul puashati. Terutama bila suami saya sendiri mengaku kulit saya bertambah baik berbanding zaman kami bercinta...senyum sorang bila ingat kata-kata orang yang dicintai dan rasa sangat dihargai.

Ditambah selepas mengenal GLA Shaklee, seronok sangat. Skin tag atau pigmentation makin berkurang. Malah adik-adik perempuan saya sendiri mengakui seronoknya makan vitamin Shaklee terutama untuk kulit wajah yang bersih.

Saya mula fokus makan vitamin semenjak saya bersalin melahirkan Addin melalui ceaser. Tanpa saya sedari, walaupun pada mulanya niat asal saya supaya luka jahitan dalaman cepat sembuh bukan setakat itu sahaja yang saya dapat tetapi yang uniknya pori-pori pada kulit wajahnya semakin mengecil dan muka saya sebelum ini mudah kelihatan berminyak kini tiada lagi, alhamdulillah. Syukur pada ALLAH. Even doktor Mattu [ yang bedah masa kelahiran Addin dan Nasa mengakui jahitan dalaman saya sangat kemas dan elok] waktu tu rasa syukur makan vitamin E Shaklee dan vitamin lain.

Memang vitamin E adalah favourite kami sekeluarga. Selain bagus untuk kulit, anti penuaan, ia bantu kawal kolestrol , merendahkan   triglycerides, bagus untuk saraf, mengecilkan pori-pori pada wajah, jika diambil suami isteri mengeratkan keintiman, bantu atasi kulit kering, berkudis,  dan banyak lagi sebenarnya.

Bulan November adalah bulan kecantikan dan saya akan lebih banyak share tentang kecantikan :) stay tune. Oh ya, jika nak cuba produk Shaklee untuk dapatkan kulit yang cantik boleh cuba Vitamin Skin Care kami. Ada best promo bulan ni. So sila email saya jika nak dapatkan special offer hanya untuk November.










Boleh email kepada saya simply4mama[@]gmail.com atau sms kan kepada saya 016 350 5456 untuk konsultasi percuma apabila membuat belian dari blog ini.

No comments:

Post a Comment